Magunkról

boriHorváth-Szinnyai Borbála vagyok, 35 éves, három gyermek édesanyja.

2006- ban diplomáztam az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskolai Kar szomatopedagógia és tanulásban akadályozottak pedagógiája szakán.

Egy iskolában tanítok és mozgásfejlesztést végzek tanulásban akadályozott, értelmileg akadályozott, autista és mozgáskorlátozott gyermekekkel. Emellett 8 éve üzemeltetem a Fejlesztőt, ahol képességfejlesztő órákat tartok ép értelmű és sérült gyermekeknek egyaránt.

Elvégeztem az akkreditált Dyslexia Prevenciós, Testkultúra Vitamintorna program: Kismama, baba-mama torna tanfolyamokat és az Ayres-féle szenzoros integrációs terápiát. Folyamatosan részt veszek szakmai konferenciákon, baba-mama klubokban előadásokat tartok, olvasom a szakirodalmakat, mert fontosnak tartom tudásom bővítését.

Szakmai tapasztalatom

Középiskolás koromban nyaranta többször vállaltam önkéntes munkát az – akkori nevén – Őrbottyáni Református Egészségügyi Gyermekotthonban. Ebben az intézményben súlyosan-halmozottan fogyatékos személyekkel foglalkoztam. Ezek a hetek segítettek meghozni életem egyik legfontosabb döntését: hivatásom a gyógypedagógia lesz. Illetve az itteni gyermekek és fiatalok formálták hitvallásomat, mely szerint minden személy fejleszthető, ha megtaláljuk a hozzá vezető utat, mely sokszor fáradságos munka, de megéri!

Államvizsgám után el tudtam helyezkedni egy komplex iskolában, azóta itt dolgozom. Igen sokszínű tevékenységeket végzek: tanulásban akadályozott alsós gyermekeknek finommotoros fejlesztést tartok, felső tagozaton tanítok, illetve a mozgáskorlátozott, értelmileg akadályozott és autizmus spektrum zavarral élő tanulók mozgásfejlesztését kell ellátnom. A gyermekeket gyógypedagógiai lovaglásra viszem hetente, melyre minden évben én írom meg a sikeres pályázatot. Utazótanárként óvodáskorú gyermekek komplex fejlesztésében is jártasságot szereztem.

Horváth Gergely vagyok, 37 éves.gergő

2003-ban szereztem biológia-földrajz szakos diplomát. Államvizsgám után egy alapítványi iskolában helyezkedtem el, ahol diszlexiás és tanulási zavarokkal küzdő 7-14 éves gyermekek komplex fejlesztésével foglalkoztam és elvégeztem a diszlexia terápiás tanfolyamot.

Időközben mozgásterápiás végzettséget is szereztem és feleségemmel együtt tevékenykedem a Képességfejlesztőben. Főállásban egy élsportolókat oktató gimnáziumban szaktanárként dolgozom.

Családi vállalkozásunk egyik tevékenysége a gyermekfejlesztés. Képességfejlesztőnknek célja, hogy segítő kezet nyújtsunk a gyermekek legoptimálisabb fejlődéséhez. Fontosnak tartjuk a család bevonását a terápiás folyamatba, az otthoni fejlesztést és gyakorlásokat, a Szülőkkel való rendszeres kapcsolattartást, tanácsadást és konzultációt, a korai szűrést, prevenciós tevékenységet, illetve a kialakult problémák kezelését.

Képességfelméréssel, különféle mozgásvizsgálatokkal megállapítjuk, hogy a gyermek mely területeken mutat elmaradást a kortársaihoz képest, illetve melyek azok a képességek, amelyek stabilan jelen vannak. Ezek alapján dolgozzuk ki a fejlesztési tervet és egyéni vagy páros formában megkezdjük a terápiát. Korcsoportonként és/vagy képességeknek megfelelően tartunk fejlesztő órákat, terápiákat a gyermekeknek.