Lúdtalptorna, lábboltozat erősítő gyakorlatok

1.      Lábakat párhuzamosan egymás mellé tenni, mindkét sarkat egyszerre felemelni-letenni. (váltva is)

2.      Egyszerre felhúzni mindkét talpat, együtt leengedni. (váltva is)

3.      Egyszerre két lábbal: sarokról lábujjhegyre, lábujjhegyről sarokra gördíteni.

4.      Lábujjakat behajlítva talp alá húzni-kinyújtani.

5.      Lábujjakat behajlítva talp alá húzni, lábfejet megemelni, letenni.

6.      Talpak a földön vannak, sarkakat széthúzva lábujjhegyre emelkedni, összezárva letenni sarokra.

Fenti gyakorlatokat először ülve, majd állva végezzük

Járógyakorlatok

  1. Lábujjhegyen járni apró lépésekkel, magasra húzott sarokkal.
  2. Mackójárás:a talp külső szélére nehezedve, behajlított lábujjakkal járás.

Játékok

  1. Földön ülve labdát két talp közé fogjuk, lábbal dobjuk és lábbal kapjuk el.
  2. Ceruzát vagy pálcikát az egyik láb ujjaival megfogjuk, másik lábbal átvesszük.
  3. Lábujjakkal kis golyót markolva sétálni (ne az ujjak között legyen a golyó!)
  4. Apróra tépett papírdarabkákat megmarkolva egyenként felszedegetni a földről.

Lúdtalptorna – 2

A lábtornát mindig meg kell, hogy előzze a láb fellazítása, betét viselése. Teniszlabdával segíthetünk, fellazíthatjuk ill. masszírozhatjuk a talpunkat. Mind az öt sugárnak megfelelőn oda-vissza masszírozzuk a talpat. Hűthetjük a lábat hűtő tasakkal, jégzselével.

Álló helyzetben (mezítláb) mindkét, sarkot néhány mm-re felemeljük a talajtól. Egyenesbe állítjuk a testünket, minkét oldalt egyenletesen terheljük. Ebből a helyzetből próbálunk kilépni, úgy, hogy ezt megingás nélkül tegyük meg.
Naponta váltogatjuk, hogy jobb vagy a baloldallal lépünk ki először. Mindezt fokozatosan apró lépésekben lassan tesszük. (2-3 hét is lehet.) Ezt követően 1-1,5 métert kell megtennünk lassan megingás nélkül. (1 hónapig is eltarthat, amíg sikerül.)
A gyakorlatot nehezíthetjük a járás lassításával, a lépéshossz növelésével ill. lépéssel hátra, illetve a legutolsó körben kavicson járással.

Külső talpélen állás. Próbáljunk meg térd emeléssel megállni egy lábon. (Ez egy évet is igénybe vehet.) Próbáljuk meg mindennap, amíg nem megy megingás nélkül.

Belső talpélen járás kisterpeszben térdeket összeszorítva, merev bokával. Fokozatosan növekvő terpeszben állunk.

 

Egy hozzászólás a(z) “Lúdtalptorna, lábboltozat erősítő gyakorlatok” bejegyzéshez

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.